lördag 15 maj 2010

Allting känns tröstlöst

Regn, blåst och kyla. Man skulle kunna tro att hösten var här :(

På kaninfronten går det inget vidare heller tycker jag.
Har upptäckt att tre av kaninerna är alldeles morrhårslösa!
Kom på den "Lilla grå" (som vi kallar henne då vi inte enats om ett namn ännu) då hon satt och putsade Bosse. Rätt vad det var så rök det ett morrhår på honom med, stackaren. Han blev så klart jättearg, morrade och gjorde ett utfall. Förstår honom, sånt gör ju ont. Hursomhelst så har jag försökt jag hitta information på nätet och där kan man läsa att det finns möss som får sånt här stereotypt beteende vad det gäller morrhår. Det uppstår om djuret är stressat eller understimulerat eller vistas med för många djur på liten yta.

Känner mig alldeles misslyckad just nu. Tycker att "Lilla grå" gjort sådana framsteg här hemma. Hoppar självmant upp i knät och vill bli kelad och delar gärna ut pussar till den som vill ha. Men något måste ju vara fel om hon gör så här.
Funderar nu på att ta in burarna igen så att hon och Bosse får vistas i varsin bur när jag och sonen inte är hemma. Bosse för att han inte är rumsren längre och "Lilla grå" för att hon käkar morrhår. Det tar mig emot men jag blir nog så illa tvungen tills jag kommer på någon annan lösning.:(

2 kommentarer:

  1. Inte ska du känna dig misslyckad! Man lyckas bara mer eller mindre bra med vad man tar sig för. Kanske "Lilla Grå" kan bo tillsammans med bara Bosse om hon känner sig stressad av de andra? Har också känt mig misslyckad på kaninfronten med tanke på Fluff och Pepsi, men nu verkar hon trivas bra tillsammans med Rocky så då blir man gladare igen.

    Hoppas allt löser sig med dina kaninpluttar!

    SvaraRadera
  2. Ja, har faktiskt tänkt på det. Men Bosse är ju inte helt hundra än. Får vänta två veckor till.
    Har låtit de träffas små stunder med ett vakande öga från mig. Vill ju inte att det ska ske fler "olyckor".

    Sedan får jag se om honorna ska kastreras till hösten. Är ju ingen av dem som är rumsren än. För det borde väl minska revirmärkandet?

    SvaraRadera