onsdag 6 oktober 2010

Sorgligt...

På vägen hem från jobb fick jag se en ledsam syn. En liten stackars vildkanin
hade hamnat mitt ute på vägen och låg på rygg utan att kunna resa sig upp. Kunde se att den hade pesten. Gick inte att stanna på vägen då det var mycket trafik men alla bilar hann väja undan iallafall. Det bästa hade nog ändå varit om någon bilförare hade vågat köra över kaninen så den slapp lida mer. Själv ville jag bara stanna och flytta undan den från vägen. Tyvärr så är det ju bara att förlänga lidandet. Körde hem med tårar i ögonen, såg en polisbil strax efter mig, kan bara hoppas att de stannade och avslutade plågan.
Just nu är det inte roligt att vara ute och köra på vägarna här i Skåne. Då kaninpesten härjar vilt ligger det sargade, trasiga djur överallt. Dessutom har jag tre dagar på raken sett sjuka kaniner med svullna ögon sittandes vid vägkanten oförmögna att röra sig.
Förbannar denna djävulusiska, grymma sjukdom...

Väl hemma igen läser jag att Kaninfamiljens lille Ninja har fått somna in idag.
Så nu sitter jag här med tårar i ögonen igen...

R.I.P alla små kaniner

3 kommentarer:

  1. jag fick rådet att vacc Muffin & Djarfur. Just pga kaninpesten. Sorgligt med ninen

    SvaraRadera
  2. Nej men fy så hemskt! Våran Ninja fick i alla fall somna in lugnt. Stackars stackars alla små kaniner som får plågas ihjäl.

    SvaraRadera
  3. Tackar för ditt fina inlägg på min blogg och jättegulligt att du nämner oss och Ninja här med. Känns så hemskt att han inte finns hos oss längre. Glömmer att han är borta under natten och på morgonen är det så tomt...

    Längtar verkligen jättemycket efter våra båda jättar, ska bli spännande! Och jag hoppas att pysslet med dem ska döva lite av smärtan efter att vi blev tvugna att skiljas från Ninja.

    Satt och pratade med min man om att han ska bära hem två kaniner. Jag sa att han ska vara glad att han bär hem dem nu när de är små och inte om ett år när de kommer väga omkring 12-16 kg tillsammans! Låter onekligen väldigt stort med en kanin på 7-8 kg och vi kommer ha två. Aldrig träffat någon så stor kanin i verkligheten faktiskt...

    SvaraRadera